14 Ocak 2011 Cuma

Renk Armonisi


Bugün renk armonisindan bahsetmek istiyorum. Bir resimde belki biçimden bile önce renk dikkatimizi çeker ve bana göre beğenimiz ilk mnce renk üzerinden oluşur.Resimde yer vereceğimiz renklere önce ton açısından bakarız. Yani resimde açık, orta ve koyu tonların üçü de yer almalıdır ve bu anlamda önce "gri" olarak baktığımız bu renklerin birleşimi (açık gri, orta koyulukta gri ve koyu gri) toplamı beyaza yakın bir griye eşit olmalıdır. Bundan sonra renklendirme aşamasında kabul gören bir yöntemden bahsedelim; öncelikle bir hakim renk seçeriz ve renk çarkında bunun sağında veya solunda bulunan komşu renkleri alırız, bunları bir miktar grilerle karışırarak söndürü ve çeşitli koyulukta renkler elde edebiliriz, bir de hakim renke zıt rengi de %10-15 oranını geçmeycek şekilde eklersek resme çarpıcılığını verebiliz. Bu formüle yakın bir formülü Mazhar Aykut, "Soylu Resim Yolları" kitabında vermiştir. Bu kitapta başka 3 yöntemden de bahsedilmekle beraber, ben burada bahsettiğim yönteme benzer olanından alıntı yapmak istiyorum ;" Eğer bir resimde üç ton kullanılacaksa, birinci ve resme uyarıcı, resmi canlandırıcı olarak konacak renk parçaları saf renklerden olmalı ne var ki bu renkler çok ufak yreler işgal etmeli, resme serpiştirilmelidir. Bunlar resme hakim olamazlar. Bu renkten sonra gelen renk gri renkle karıştırılarak bir miktar söndürülmüş olmalıdır; rsimde kaplayacağı saha oldukça geniş olabilir. Üçüncü renk ise daha da belli belirsiz bir hale getirilmeli, yani daha çok gri karıştırılmalıdır. İşte bu üçüncü renk ve bu rengin akrabaları tablonun en büyük kısmını kaplamalıdır." Güzel armoniler araştırmak için http://www.semgoksu.com/RenkUyumCetveli.htm adresine bakabilirsiniz.
Resim adresi: http://004d0b7.netsolhost.com/niu/302/colorwheel.jpg

5 yorum:

  1. TANIŞTIĞIMA MEMNUN OLDUM
    RENKLER HAYATIMIZIN OLMAZLARI.
    ÇOK HOŞ PAYLAŞIMLAR
    BANA DA BEKLERİM:)

    YanıtlaSil
  2. Ben de çok memnun oldum, size katılıyorum, renkler olmazsa olmazımız:) sizin blogunuz da harika, güzel yorumunuz için teşekkür ederim, sevgiler:)

    YanıtlaSil
  3. harika tiyolar. Teşekkürler Erencim

    YanıtlaSil
  4. çok teşekkür ederim Defne Hanım, sevgiler:)

    YanıtlaSil
  5. ayy defne soysal yaa sen de okurdun onuuu, bir kase lezzet ayşe ah maziii :)

    YanıtlaSil